söndag 17 maj 2009

Medstugeån = rock `n roll (för alla utom Bengt Baron)

Idag söndag var t-up åter igen på turné i väst, Medstugeån var resmålet och sällskapet bestod av våra gamla paddelpolare Thörn och David samt en ny bekantskap vid namn Jon Larsson. Jag och Bengt, förlåt, Ante menar jag, hade aldrig varit i denna å tidigare varför vi fick hänga på dessa rutinerade paddlare i deras vägval.

När vi bytte om vid upptaget och tittade på sista forsen hörde jag åreböjsen prata om att de inte tidigare kört Medstugeån vid så pass högt vattenstånd, de sa nåt i stil med, "idag blir det rock ´n roll-paddling!". Varefter jag kände hur mungipan började rycka lite, dock klarade jag mig från den obligatoriska nervositetsinnanpaddlingskiten.

Många härliga passager var det, dock har jag inte så många minnesbilder av hur de såg ut då tempot inte tillät så många landrekningar, åreböjsen hade koll på vart vi skulle köra. Med facit i hand så var nog denna tur den mest krävande jag paddlat, dock bar vi en passage som var i grövsta laget. Men detta höll inte Jon med om som paddlade första fallet av denna passage.

Avslutningsvis bör nämnas att Bengt, förlåt, Ante menar jag, förmodligen kommer vara lite småbacon på arbetet i morgon. Två skor med Baileys kan bli mycket. Men Ante, jag är glad som har dig som paddelkamrat.




Ovanför bron boofar en Jon.





Nöjda pojkar med Brokens burgare i tankarna.

1 kommentar:

Gullspira sa...

Här har nog inte skribenten tänkt till riktigt när han skrev rubriken. Mest rock´n´roll var det nog för Bengt, både före och efter paddling.