lördag 30 maj 2009

Valsar mot kärlek

Denna helg bytte t-up ut valsar, vågor och annat paddelrelaterat mot kvinnorna. För vi vet ju alla att utan kvinnor står vi oss slätt där ute i vitvattnet. Vi behöver dem när vi kommer hem trötta, blöta, frusna och hungriga. Därför lägger vi i t-up stor vikt vid att vårda våra relationer till det motsatta könet. Ante spelade länge tuff denna vecka och påstod att han skulle ut i forsen, jag visste hela veckan att hans helgplaner inte sträckte sig utanför sovrummet där hemma i Ås. Vårda dem och de finns kvar, forsen är kvar utan vård.
Jag vill också meddela att jag reducerat underläget t-up hade gentemot vattnet, min Mystic är för tillfället vattentät. Dock har jag inte testat den i skarpt läge än men den höll för upprepade slag med hammaren. Tänk vad man kan göra med lite plast från sittbrunnen, en varmluftspistol och en skruvmejsel. Skall bli spännande att se vad den går för i forsen.

2 kommentarer:

David sa...

Lekarån var kärlek det! Befolkningen i Glen mötte oss med fasta handslag och endast underkläder på kroppen och i Svedjebuan såg vi en man som skötte trädgårdsarbetet i bara mässingen. Vi får återvända när vattnet stigit igen.

Ska ni till Brattland nåt? Vore grymt att boka bastun och köra en grillkväll typ på fredag?

Erik Westberg sa...

Vacker. T-upp levererar sanning efter sanning.