fredag 16 oktober 2009

Att ta eller få ett namn?!

Då var det vedertaget. Gullspira verkar blivit mitt nya paddelnamn.
Redan första gången jag stötte på Gille i DalaFloda i våras kände jag att det var något speciellt med denne man. Han verkar kunna det mesta och är inte rädd att beblanda sig med Tummen upp gänget, som kan vara ganska speciella. När jag i mitt svårmod kastade ut en tråd i cyberrymden fanns han där och löste mitt problem.
Jag hade själv kunnat valt mig ett mycket coolare namn, Reddevil, Meanmachine eller nåt likande, men hade då fått försöka bevisa för alla att jag förtjänar detta namn. Nu har jag fått mig ett namn som många i paddelkretsar redan förknippar mig med. GULLSPIRA . Jag tolkar det som att många människor känner att hos mig kan man krypa in och gosa lite om man känner sig otrygg eller bara behöver lite värme och kärlek, vilket kan behövas denna helg då vi ska paddla på kalla och otrygga ställen i Åretrakten.

/Gullspira

2 kommentarer:

CreekingUffe sa...

Men i min värld så kallar jag dig för Vikkan...

Jonas sa...

Skrivet om Gullspira:

"Geten Gullspira är både en livräddare för barnen men också något av ett syskon. Med hennes mjölk klaras de minsta barnens mat och hon ger värme till barnen när de sover."

"Gullspira är en ganska lågväxt, flerårig, halvparasitisk ört. Stjälken är något hårig och kan bli upp till tre decimeter hög. Gullspira är sällsynt och förekommer bara i Härjedalen och Jämtland."

Gullspira har många ansikten! ;)