torsdag 28 april 2011

Premiär

Då har vi äntligen gjort premiär ute, jag och Fösölars. Traditionsbundna som vi är kör vi alltid i Ammerån. ( två år i rad nu) Vi börjar med och svida om och Lars kollar avundsjukt på när jag sätter på mig min nya torrdräkt ( inköpt av CreekingUffe), eller så kollar han in min kropp. Vi konstaterar att det är mer vatten än förra året och rekar första valsen från vägen hundra meter bort. Lugnt säger vi och kör. Lars håller lite vänster och jag kör mitt i. Lars fastnar , får surf men lyckas paddla ur baklänges. Jag kör in i en vägg, kastas runt, försöker rolla 3 gånger men tumlar bara runt i Valsen. Jag har ju , precis som Bosse slutat simma, men känner att detta är ett perfekt läge att kolla om torrdräkten håller måttet. Jag drar the chapell och simmar 300m i forsen. Japp, den funkar.
På vägen hem hör jag hur FrösöLars sprättar en öl, tar några klunkar och frågar om han sak köra.
Då känns det äntligen som om vi är igång igen.
Sen ringer hans mor och kollar om han lever, också en tradition. Hon frågar om Lars har med familjen och Lars svarar,
- Ja Ante, paddelfamiljen.
Det värmer även i en hårdhudad lapplänsk kropp.


Inga kommentarer: